Az elmúlt években számos összetört szívet gyógyítottunk meg, igazán nemes feladat!
Neeem, a Raccoon Lab nem avanzsált randiguruvá vagy lelkisegély-vonallá:) Ez a napi munkánk része.
Ugyanis gyakran kapunk olyan megkeresést, ahol az ügyfélnek korábban már volt egy szerződött partnere a weboldalkészítésre, arculattervezésre, kommunikációra, de végül el sem készültek azok a munkák, vagy azóta minőségi, működési problémák tömkelegével vesződik, a szolgáltatónak pedig bottal ütheti a nyomát.
Ilyenkor valóban új partnert kell keresni, másodjára azonban mindkét fél nehezebb helyzetből indul, mint ha az ügyfél most kezdené az online kommunikációban a munkát.
Miért? Mert össze van törve a szíve. Prózaibban fogalmazva: Csalódott, dühös, tehetetlen, és egy csomó pénzt elégetett feleslegesen.
Hozzánk az ügyfél már megkeseredve, ingerülten, türelmetlenül érkezik, és az anyagiakkal kapcsolatban is bizalmatlan. Ez teljesen érthető, mi is dühösek lennénk a helyében. Viszont ez számunkra is nehéz helyzet, hiszen nem mi tehetünk a csalódásáról, mégis mínuszból indulunk.
Itt jön a szívgyógyítás.
Ilyenkor mi a Raccoon csapattól megszokott nyitott, bizalmi légkört igyekszünk teremteni, transzparensen kommunikálunk, mindent részletesen elmagyarázunk... Az ügyfél pedig lassan elkezdi látni, hogy ez a team tényleg más, mint az előző, és végre megtalálta az igazit.
De mi a teendő, ha valaki már a kezdetektől szeretné elkerülni a csalódást?
Íme a checklist a jó ügynökségválasztáshoz!
Mutatunk 5 olyan dolgot, amire érdemes figyelni az elején, az első benyomásoktól a szerződéskötésig.
-
Szánjunk egy kis időt arra, hogy megnézzük a potenciális szolgáltató weboldalát! Már ebből is sok fontos dolog kiderül: pontosan milyen szolgáltatásai vannak, mennyire igényes a munkájára, milyen a hangvétele. Mindenképp nézzük meg a referenciáit és ha vannak ügyfélvélemények az oldalán, azokat is érdemes elolvasni: Miket emeltek ki mások, ami nekünk is fontos?
-
Nagyon fontos, hogyan reagál a cég a kapcsolatfelvételre: Írásban küld egy sztenderd ajánlatot? Vagy pedig kezdettől kiemelt figyelmet szentel az ügyfélnek: visszahívja az érdeklődőt vagy válaszában időpont-egyeztetést javasol egy élőszóban történő beszélgetésre? A Raccoon Lab csakis az utóbbit preferálja: dobozos ajánlatok helyett a valódi igényekre figyel.
-
Mire az árajánlatra kerül a sor, addigra jó esetben a szolgáltató már számtalan kérdést feltett a cég hátterére, piacára, a múltra és jövőre, a kommunikációs stílusra és a pontos igényekre vonatkozóan.
Mindig legyünk óvatosak, ha a szolgáltató az elképzelések egyeztetése nélkül ad árajánlatot, vagy a weboldalán eleve szerepel, hogy mennyibe kerül egy egyedi fejlesztésű oldal. Ekkor biztosak lehetünk benne, hogy sokkal kevesebb rugalmasságot rejt a közös munka, mintha a cég valóban az igényeink alapján kalkulálna. Elképzelhető, hogy a megbízó feleslegesen fizet egy számára haszontalan funkcióért, más, neki fontos dolgokat pedig egy ilyen csomagár nem fog tartalmazni.
Természetesen az ilyen sztenderd weboldalaknak és webáruházaknak is megvan a létjogosultságuk, bizonyos esetekben ezek tökéletes megoldást jelentenek. Ahhoz, hogy ez kiderüljön, mi elengedhetetlennek tartjuk az igények szóbeli megbeszélését.
-
Az ajánlatban és a szerződésben nem lehetnek szürke foltok vagy ki nem fejtett témák: világosan szerepelnek a mérföldkövek, a pontos tartalom, a határidők, fizetési feltételek és minden olyan részlet, amire a megállapodás kiterjed (pl. support, eseti tanácsadás feltételei, extra arculati elemek stb.) Annak is egyértelműnek kell lennie, hogy a logótervezés és a webdesign készítése során hány módosítási lehetőséget tartalmaz az ár.
-
Mindeközben az ügynökség nem váratja az ügyfelet indokolatlanul hetekig, készségesen válaszol a kérdéseire és nem mismásolja el a részleteket.
Ha ilyen előzményekkel kezdődik meg a közös munka, akkor nagyon jó esélye van annak, hogy nem kell törött szíveket ragasztgatni, mert az eredmény megfelel majd az ügyfél elvárásainak. Sőt, mi arra törekszünk, hogy azt túl is szárnyalja :)