Két ismert és talán a legtöbbet alkalmazott alkalmazást mutatunk be, illetve hasonlítunk össze, hogy melyiket miért éri meg használni a weboldalon. Ez a két alkalmazás pedig nem más, mint a Facebook Chat bővítmény, illetve a Smartsupp Live Chat.
Facebook Chat Bővítmény
A Facebook Chat bővítmény használatához rendelkeznünk kell először is egy Facebook vállalkozói/rajongói oldallal, amihez társítani fogjuk a Chat bővítményt. A bővítmény nem egyezik meg a jól ismert Messenger alkalmazással, de az elmondható, hogy az elsődleges célja az, hogy a Facebook Messenger élményt integrálni tudjuk közvetlenül a weboldalra.
A Csevegés beépülő modul automatikusan betölti a legutóbbi csevegési előzményeket az érdeklődő és a vállalkozás között, így a vállalkozás Facebook beszélgetéseinél a legutóbbi interakciók a messenger.com-on, a Messenger alkalmazásban vagy a webhelyen található Csevegési bővítményben láthatók lesznek. Ez például akkor is praktikus lehet, ha a felhasználó véletlenül elhagyja a webhelyet vagy később még további kérdése lenne, ezáltal vissza tudja keresni az alkalmazásban is a beszélgetést. A beszélgetéshez nem szükséges megadni további adatokat, így nagyon egyszerű a használata is.
A beállítás is gyerekjáték lesz:
- Nyisd meg azt a Facebook Oldalad, amelyik Chat bővítményét szeretnéd telepíteni a weboldaladra.
- Kattints a “Beállítások” menüpontra.
- Ha megjelent a “Beállítások oldal”, válaszd az “Üzenetküldés” menüpontot.
- Ezen belül nyomj rá “A Messenger elhelyezése a webhelyeden” szekciónál a “Kezdés” gombra.
- A megjelenő felugró ablakban kattints a “Tovább” gombra
- Az első lépésben állítsd be a kívánt nyelvet (például: magyar), majd az “Üdvözlés” részben írd be a megfelelő szöveget, amivel szeretnéd üdvözölni a webhelyed látogatóit. Találkozni fogsz egy “Chat vendégként” funkcióval, amit tetszőlegesen be/ki tudsz kapcsolni. (Ez lényegében azt határozza meg, hogy csak olyan felhasználó írhasson-e neked, aki valós Facebook fiókkal rendelkezik vagy bárki írhasson neked akár Facebook fiók nélkül is.) Kattintsunk a “Tovább” gombra.
- A második lépésben be tudjuk állítani a Facebook Chat Bővítmény színét, elhelyezkedését (lent/fent, balra/jobbra igazítva és hány pixelre a kijelző adott széleitől), valamint megadhatjuk, hogy alapértelmezetten nyitva legyen a chat ablak vagy zárva és csak az ikon látszódjon, amire kattintva jelenik csak meg a chat ablak. Kattintsunk a “Tovább” gombra.
- Harmadik és egyben utolsó lépésként adjuk meg a weboldalunk címét, ahol megjelenhet a bővítmény (például: https://raccoonlab.hu) és döntsük el, hogy mi magunk telepítjük-e a kódot a weboldalba vagy a webesünkre bízzuk.
Ha szeretnétek ránk bízni, nincs más dolgotok, csak a “Elküldöm a kód beszúrására vonatkozó utasításokat e-mailben.” gombra nyomni és megadni az sales@raccoonlab.hu email címre és mi pikk pakk beállítjuk.
Facebook Chat Bővítmény - Vendég Chat funkció
A funkció engedélyezésével hozzájárulunk ahhoz, hogy aki írni szeretne nekünk Facebook fiók nélkül is írhasson, feltehesse kérdéseit. Ez nagyszerű lehet akkor ha a látogatónk nem rendelkezik Facebook regisztrációval vagy épp nem tudna bejelentkezni, így mindenképp több érdeklődő veheti fel velünk sikeresen a kapcsolatot.
Ha egy Vendég ír számunkra, akkor a Facebook Chat funkcióban egyedi azonosítót kap a felhasználó, például: “Vendég 8432”, így kevesebb információval rendelkezünk a másik oldalon lévő személyről.
További fontos tudnivaló, hogy a vendég chatek sajnos maximum 24 órán keresztül érhetőek el. Utána törlődnek.
Facebook Chat bővítmény testreszabhatósága (haladó felhasználók számára)
Ügyfeleink kérése általában arra vonatkozik, hogy hogyan jelenjen meg az ikon, üdvözlő szöveg vagy párbeszéd ablak, ezért első sorban ezeket a paramétereket írtuk le:
greeting_dialog_display: beállíthatjuk, hogy hogyan jelenjen meg a bővítmény és az üdvözlő párbeszédpanel. A beállítható értékek:
- show: megjelenik az üdvözlő párbeszédpanel
- fade: rövid ideig jelenik meg a beállított másodpercek után, majd elhalványul és csak az ikon jelenik meg.
- hide: a párbeszédpanel mindaddig rejtve marad, amíg a felhasználó a Facebook Chat bővítmény ikonjára nem kattint, de az üdvözlő üzenet megjelenik az ikon mellett.
- icon: A párbeszédpanel mindaddig rejtve marad, amíg a felhasználó rá nem kattint az ikonra, az üdvözlő üzenet sem jelenik meg.
Még egy fontos paramétert emelnénk ki, ami az üzeneteket kezelő munkatársakat segítheti, mégpedig a “ref” paramétert. A “ref” kulcshoz tartozó érték dinamikusan megadható, így például átadhatjuk, hogy a felhasználó melyik aloldal böngészése közben kezdeményezte a beszélgetést. Ennek számos előnye lehet a munkánk során.
A Facebook Chat bővítmény még számos paraméterezhetőséggel rendelkezik, amelyekkel részletesen testreszabható lesz ez a funkció a weboldalon.
Smartsupp
A Smartsupp egy Magyarországon is nagyon ismert weboldalakba és webáruházakba egyaránt integrálható Chat alkalmazás. Lényegesen nagyobb tudású már az ingyenes verzióban is, mint a Facebook Chat bővítmény.
Népszerűségét valószínűleg leginkább hat dolognak köszönhette:
- Az elsők között nyújtottak ilyen chat felületet (évekkel korábban használtuk már mi is, mielőtt a Facebook Chat bővítmény megjelent).
- Ingyenes csomag, a fizetős csomagoknál korrekt árak.
- Kellő technikai információk a látogatóval kapcsolatban.
- Nagy tudás már az ingyenes csomagban is (pl Google Tag Manager/Analytics integráció).
- Könnyű testreszabhatóság.
- Jó megjelenés.
Bemutatjuk, hogy hogyan telepítheted a Smartsupp bővítményt a weboldalra:
- Kattints ide a Smartsupp megnyitásához: https://www.smartsupp.com/ Regisztrálj, illetve jelentkezz be.
- Sikeres bejelentkezést követően máris testreszabhatjuk a chat ablakunkat, ahol először a színt adhatjuk meg. Itt választhatunk előre definiált színek közül vagy megadhatunk egyedi színt is, ezt követően pedig beállíthatjuk a Chat ablak alapértelmezett nyelvét. (például: magyar). Ha beállítottuk, kattintsunk a “Folytatás” gombra.
- Személyesebbé tehetjük a Chat ablakot, ha a megjelenő oldalon megadjuk például a keresztnevünket, valamint feltölthetünk fényképet is, így máris bizalmasabb kapcsolat alakul ki az érdeklődő és az ügyfélszolgálatos között. Kattintsunk a “Folytatás” gombra.
- Ebben a lépésben megadhatjuk az első automatikus üzenetet, ami majd fogadja a felhasználót miután megérkezett a weboldalunkra. Kattintsunk a “Folytatás” gombra.
- Utolsó előtti lépésként adjuk meg weboldalunk címét, például https://raccoonlab.hu, majd kattintsunk a “Folytatás” gombra.
- Végezetül elkészült a Chat-kód, amelyet vagy manuálisan beilleszthetünk a weboldalunk forráskódjába vagy a Facebook Chat bővítményhez hasonlóan elküldhetünk a webmesterünk részére, hogy Ő integrálja a weboldalba.
Ha szeretnétek ránk bízni, nincs más dolgotok, csak a “Elküldöm a kód beszúrására vonatkozó utasításokat e-mailben.” gombra nyomni és megadni az sales@raccoonlab.hu email címet és mi pikkpakk beállítjuk.
A Smartsupp esetében külön kiemeljük, hogy kifejezetten alkalmas arra, hogy Google Tag Manager segítségével az Analytics számára adatokat küldjünk, így mérhetővé válik, hogy a Smartsupp hogyan támogatta az értékesítési folyamatot 5 paraméteren keresztül, amit a Google Analytics számára átad a Smartsupp:
- Elküldött automatikus üzenet: Az esemény minden alkalommal elküldésre kerül, amikor a látogató automatikus üzenetet kap. A Smartsupp nem veszi figyelembe, hogy a látogató válaszol-e az üzenetre. A szám azt mutatja, hogy hány ember kapott automatikus üzenetet.
- Az ügyfélszolgálat üzenetet küldött: Esemény történik minden alkalommal, amikor a munkatársunk üzenetet küld. Az ügyfélszolgálati tevékenységek ezzel nagyon könnyen nyomon követhetőek. A munkatársunk kezdeményezhet csevegést a látogatókkal, de a felhasználónak nem kell válaszolnia.
- A látogató üzenetet küldött: Az esemény minden alkalommal megtörténik, amikor a látogató csevegés közben üzenetet küld. A rendszer minden elküldött üzenetet számol és egy beszélgetésben több üzenetet is lehet küldeni.
- A látogató válaszolt az automatikus üzenetre: Ez az esemény történik minden alkalommal, amikor a látogató automatikus üzenetet kap, és válaszol rá. Így nyomon tudja követni a látogatók számára érdekes automatikus üzeneteket. Mérhetővé válik, hogy mely üzenetekre válaszolnak a legtöbben. A korábbi értéknek köszönhetően megtudhatjuk, hogy hányszor küldte el az automatikus üzenetet és hány látogató válaszolt rá. Minél több látogató válaszol az automatikus üzenetre, annál sikeresebb az üzenet. Így mérheti a konverziót a weboldalán.
- Beszélgetés: Ez az esemény csak egyszer történik meg a beszélgetés során. Csak akkor, amikor az ügyfélszolgálat és a látogató is üzenetet ír. Ily módon meg lehet mérni, hogy hány beszélgetés történt.
Kiemelten fontos funkció még, hogy a Smartsupp, egy a korábbi cikkünkben írt HotJar-hoz nagyon hasonló alkalmazással is összeköthető, amennyiben valamelyik fizetős csomagot választjuk, így sokkal jobban követhetővé válnak a látogatók az ügyfélszolgálat számára, valamint segíthetik a későbbi elemzést, ezzel javítva a marketing és értékesítés folyamatait.
A Smartsupp számos és lényeges előnnyel rendelkezik a Facebook Chat bővítményhez képest, ám talán az egyetlen hátrány, hogy egy újabb alkalmazást szükséges telepítenünk a telefonunkra, illetve egy plusz weboldalt kell folyamatosan futtatnunk, amikor online az ügyfélszolgálat.
Összehasonlítás
Az összehasonlító táblázatban a legfontosabb tulajdonságokat hasonlítottuk össze, hogy a legjobb döntést hozhassátok.
Facebook Chat |
Smartsupp |
|
Böngésző támogatás |
Internet Explorer kivételével minden modern böngészőt támogat |
Internet Explorer kivételével a legtöbb friss modern böngészőt támogat |
Lassítja a weboldal betöltését? |
Igen, kb 350 ms szükséges a betöltéshez |
Igen |
Weboldal tulajdonosoktól regisztráció szükséges? |
Facebook Page szükséges a használatához szolgáltató oldalról |
Smartsupp fiók regisztráció szükséges |
Mobil alkalmazás? |
A Facebook alapértelmezett alkalmazásait lehetséges használni (Pl: Facebook, Messenger) |
Külön telepíthető a Smartsupp alkalmazás |
Ár |
Ingyenes |
1 ingyenes és 2 fizetős csomag érhető el: https://www.smartsupp.com/hu/pricing |
Adatvédelem, GDRP megfelelőség |
|
|
Szöveges üzenetek? |
|
|
Képes üzenetek? |
|
|
Gombok elhelyezhetőek? |
Igen, korlátozottan elhelyezhetőek |
|
Ügyfélszolgálat kezdeményezhet a látogató számára üzenetet? |
|
|
Részletes analitikai adatok |
|
|
Automatikus válaszok? |
Igen, korlátozottan használhatóak gyors/automatikus üzenetek |
|
Állandóan megjelenő gomb |
Igen, egy fixen meghatározott helyen jelenik meg a Chat funkció |
Igen, egy fixen meghatározott helyen jelenik meg a Chat funkció |
Chat előzmények élettartama |
Facebook felhasználóknál elméletileg korlátlan, vendégek esetében 24 óra |
ingyenes csomagban 14 nap, fizetős csomagokban 1 év |
Élő Chat |
|
|
“Elérhető” állapot be-, és kikapcsolása |
|
|
Chat ablak színeinek meghatározása |
|
|
Beállítható a nyelv? |
|
|
Bárki írhat vagy szükséges regisztráció az adott szolgáltatóhoz? |
Beállítható, hogy csak Facebook tagok írhatnak vagy vendégek is |
Bárki írhat |
Chat modul pozíciója testreszabható? |
|
|
További részletes paramétereket az alábbi oldalakon találhattok:
Facebook Chat Bővítmény
Smartsupp
Amennyiben az integrációban elakadtok, úgy írjatok nekünk nekünk bizalommal a sales@raccoonlab.hu címre és kollégáinkkal készséggel állunk rendelkezésetekre.