Vállalkozóként és weboldal tulajdonosként ki ne hallott volna a Google Analytics szolgáltatásról, ami lényegében díjmentesen szolgáltatott olyan adatokat, aminek a segítségével könnyebben meghatározhattunk jó/jobb vásárlási folyamatot vagy épp marketing teljesítményünket követhettük. A világ egyik legjobb adatforrása. Korábban minden általunk készített weboldalba integráltuk az Universal Analytics alapkódot, illetve bizonyos esetekben a konverzió mérésre szolgáló kódokat is.
A 2005 óta működő szolgáltatás új verzióját, a Google Analytics 4-et 2020 végén indította útjára a Google. Ahogy az várható volt hamarosan bejelentették, hogy az akkor Universal Analytics platform helyét a Google Analytics 4 veszi át és az előd lényegében megszűnik 2023. július 1-én. Az UA-ba ezt követően nem érkezik újabb adat, így át kell állnunk a GA4 verziójára. Egyetlen könnyítést kaptunk: 2023. július 1-től várhatóan 6 hónapig még rendelkezésre állnak az adatok, így érdemes átnézni, exportálni.
Miért fontos?
Mert mérni jó! Jól mérni még jobb! Érteni is a működését és levonni megfelelő következtetéseket és változtatni, hogy még jobbak legyünk tényleges piaci előnyt jelent!
Ez egy komoly szintlépés a Googlenek és nekünk vállalkozóknak is. Ha nem áll át a weboldal tulajdonos nem fogja látni az Universal Analytics-ben azokat az adatokat, amiben láthatná, hogy mi hogyan működik, vagy legrosszabb esetben mi nem működik, aminek egyenes következménye, hogy akár versenyhátrány is kialakulhat, így akár 10-30% bevételkiesést is eredményezhet.
A Google Analytics 4 ezek mellett új riportolási lehetőséget is kínál, ami sokkal jobb testreszabhatóságot biztosít és támogatja az üzleti céljaink jobb mérését.
Milyen konkrét előnyökkel jár a Google Analytics 4 az Universal Analytics platformhoz képest?
Esemény alapú mérések: az egész mérési technika erre összpontosít, így rugalmasabban tudjuk mérni azokat ami számunkra fontos.
Könnyebb mérés: az alapértelmezett kóddal is sokkal több információt mér, mint a korábbi UA, ahol mindent sokkal részletesebben kellett beparaméterezni és integrálni.
Új adatvezérelt attribúciós modell: ez a modell abban segít nekünk, hogy megmondja, hogy melyik marketing csatornánk mennyiben járult hozzá egy-egy koverzióhoz. (AI támogatással)
Új adatvizualizácós eszközök: konverziós folyamatokat sokkal áttekinghetőbben tudjuk megjeleníttetni a értelmezni az UA-hoz képest is.
Közönségek, prediktív közönségek: AI támogatással is megfűszerezett információk, amik akár segítenek megjósolni, hogy a közönség valamely résztvevője várható, hogy 2 nap múlva vásárol/ajánlatot kér, így a hirdetések teljesítményét jelentősen tudjuk növelni.