A színharmóniák alapvetően egy 12 alap színből álló körben jönnek létre és az emberi szemnek könnyen "emészthető" színpárokat alkotnak. Ez nagyon sokat segít számunkra akkor, ha szeretnénk a néző számára könnyen befogadható, jelentést adó tartalmat szolgáltatni, hiszen ez segíti a márkaépítést, azon belül pedig a megfelelő asszociáció kialakítását.
Jó jó, de hogyan válasszunk?
Analóg színpárok
Válasszunk egy alap színt, majd ugyanarról az oldalról más kapcsolódó színt vagy színeket
Komplementer
Válassz egy alap színt és annak ellenkezőjét a szemben lévő oldalról
Megosztott komplementer
Válassz egy alap színt és az ellentétéhez tartozó komplementer melletti színt
Triád
Harmadoljuk a színkört, az alapszín és a másik két megjelölt egyenlő távolságra lévő harad pontoknál található színek adják majd a logó színeket
Tetrád:
Nézhetünk úgy rá, mint két komplementerből álló színpár.
Korábbi cikkünkben elemeztük a színek jelentőségét, olvasd el ezt is: FEKETE, FEHÉR. IGEN? NEM? – A SZÍNEK JELENTŐSÉGE AZ ARCULATTERVEZÉS FOLYAMATÁBAN