Raccoon Lab

Offline marketingcuccok: felesleges retro pénzkidobás?

Az offline arculati elemek témája a névjegykártya kérdéséből merült fel nálunk:

Aki tőlünk arculattervezés vagy weboldalkészítés szolgáltatást vesz igénybe, az általában névjegykártyát is terveztet. Azonban ritkán az is előfordul, hogy egy ügyfél töprengő arccal arra jut, hogy “Á, a névjegy már túl retro, nem kérek”.

 

Vajon névjegykártyát már csak a boomerek használnak?

Ti hogy vagytok ezzel?

Nekünk nagyon határozott véleményünk az, hogy igenis kell a névjegykártya! Ezt természetesen nem az üzleti érdek mondatja velünk, mert egy arculat- és weboldalkészítési munkának elhanyagolható része a névjegykártya tervezése, nem ebből van profitunk:)

No de akkor miért jó, ha 2022-ben is van névjegykártyád?

Az egyre személytelenedő világunkban üdítő személyes kapcsolódási pont az a szemkontaktus és az a plusz pár szó, ami egy névjegy átadásához kapcsolódik. 

Az is biztosan állítható, hogy egy céget vagy vállalkozót ma is komolyabb színben tüntet fel egy profi kivitelezésű névjegy vagy egyéb kiadvány.

Ha a névjegy megjelenése tükrözi a cég arculatát és stílusát (ez jó esetben magától értetődő, hogy így van!), akkor a személy és az arculat összekapcsolódik a fogadó fél fejében. 

Amennyiben jó benyomása volt rólad és a cégről az illetőnek, akkor nagyobb az esélye annak, hogy amikor legközelebb felmerül egy olyan téma, amire a Te terméked vagy szolgáltatásod a megoldás, akkor eszébe fogsz jutni. Ha a neved vagy a cégnév nem ugrik be neki, csak annyi, hogy “Ó hát nemrég beszélgettem azzal a jó fej cukrásszal / építésszel / programozóval / fogorvossal, hogy is hívják?” akkor névjegykártya nélkül lehet, hogy sosem talál meg téged. De ha a tárcájában ott van a névjegyed, az megmenti a helyzetet:)

Tehát a jó benyomás és a megjegyezhetőség szempontjából remek lehetőség, és ezt a kettőt a végletekig lehet fokozni egy ötletes design, szokatlan forma- vagy anyaghasználat segítségével. (Csak olyan iparágban használj formabontó megoldásokat, ahol nem kelt visszatetszést!)

Ja, és azt a trükköt még nem is említettük, amit egy magyar üzletember rendszeresen mondott (már több forrásnak is tulajdonították, így pontosan nem tudjuk, kitől származik): “Mindig két névjegyet adok át, hozzátéve, hogy az illetőnek biztosan van olyan ismerőse, akinek szüksége van rá.”

Akit pedig esetleg az riasztana vissza, hogy az emberek szerinte úgyis a telefonjukba rögzítik az új kontaktokat vagy rákeresnek a névre, az készíttethet QR-kóddal vagy NFC-chippel ellátott névjegyet: így a fizikai formátum előnye és a modern jellemzők egyszerre érvényesek.

 

Mi van a többi offline eszközzel?

Ma annyira minden online történik, hogy az emberek egyre inkább elszoknak a fizikai levelektől, katalógusoktól, postai küldeményektől, rendezvényektől.

Ebből azt a következtetést is levonhatnák a cégek, hogy ha ennyire nem trendi, akkor ne is használjuk. 

Azonban eljutott ez a folyamat arra a pontra, hogy a hatalmas online zajban gyakran éppen az tud előnyhöz jutni, aki offline eszközt vet be.

Ebből a minket folyamatosan elborító, ezért már immunitást okozó információs masszából online is ki lehet tűnni sok-sok kreativitással, következetességgel, egy-egy ügyes húzással és/vagy rengeteg pénzzel - de néha sokkal egyszerűbb kikerülni ezt a nagy tömeget és más csatornán eljutni a közönséghez. 

A gyerekcipős internet korában ez a “más csatorna” az online kommunikáció volt, de most pont azon lepődünk meg, ha postai levelet kapunk. Ha valaki a kezünkbe nyom egy kreatív, figyelemfelkeltő, igényesen elkészített ismertetőt, kóstolót, termékmintát, névjegykártyát. Ha csomagot hoz nekünk a futár. Ha valaki bejön az üzletünkbe és névre szóló ajándékkal kedveskedik.

Persze nagyon fontos, hogy ne csak a csatorna legyen újszerű, hanem valóban figyelmet érdemlő legyen az az offline cucc! Jöhetnek az igényesen kidolgozott grafikák, a gerillamarketing elemek, a meghökkentő csomagolások, az átlátszó vagy színes vagy összefirkált boríték, a virágcsokorba vagy csokiba rejtett üzenetek, a prémium minőségű papírra nyomott meghívók stb.

A Raccoon Lab-nél mi nagyon szeretjük ezeket a kézzel fogható és/vagy személyes találkozással járó megoldásokat: van céges bögrénk, figyelemfelkeltő névjegykártyánk, szépséges fejléces papírra nyomtatott és kézzel aláírt köszöntő leveleink, és az ügyfeleinknek is szeretünk nyomtatott anyagokat, matricákat, egyenpólókat, autódekort, levélpapírt és hasonlókat tervezni.

Azt tapasztaltuk, hogy akik tőlünk ilyen dolgokat kapnak, ők nagyon örülnek és sokkal emlékezetesebb számukra így egy-egy hozzánk kapcsolható pillanat. 

Az ügyfeleink ügyfelei pedig szintén boldogan fogadják ezeket a retrónak tűnő, de ma újra nagyon hatásos üzeneteket!

Próbáljátok ki, és ha segítségre van szükségetek benne, keressetek minket ugyanúgy, ahogy az online kommunikációval kapcsolatban is!

Raccoon Lab - Minden jog fenntartva 2014 - 2025