Persze, hogy kell weboldal! ...De mire is?

A legtöbb vállalkozás számára magától értetődő, hogy kell egy weboldal. És ha megkérdeznénk tőlük, hogy miért kell, valamennyien pontosan tudnák? Akinek például webáruháza van, az valóban egyértelmű eset. 

Viszont nagyon sokan vannak, akiknek van egy (remélhetőleg) jó vállalkozási ötletük, amivel azonban átgondolt stratégia nélkül belevágnak a cégalapítással párhuzamosan a honlapkészíttetésbe (és mellesleg munkatársak felvételébe, irodabérlésbe, ad-hoc hirdetésgyártásba, oroszlánszelídítésbe, arconpörgésbe, világmegváltásba). 

Régóta működő és viszonylag sikeres cégek is beleesnek abba a csapdába, hogy nem is tudják, mennyivel lehetnének sikeresebbek, ha tudatosabban válogatnák meg, hogy a stratégiai céljaik elérését mi támogatja és mi az, ami csak viszi a pénzt és az időt. Egy kisebb vállalkozás esetében pedig végzetes is lehet, ha rosszul találja ki, milyen online megjelenési formákat mire szeretne használni.

Még mielőtt egy kisebb vagyont kiadtok a “must have”-nek tűnő tételekre, gondoljátok át, hogy ezek közül VALÓJÁBAN melyiknek mi (lesz) a funkciója a cég életében.

  • Milyen tartalom van a weboldalatokon?
  • Hogyan kerüljenek oda a látogatók, és mit csináljanak ott?
  • Szerves része az ügyfélszerző vagy értékesítési folyamatotoknak a honlap?
  • Ha gyakorlatilag Facebookon él a cég, akkor lehet, hogy inkább a közösségi kommunikációra érdemes tenni a teljes fókuszt és kihasználni az ottani marketingeszközöket, míg a weboldal hitelesség megerősítés marad? 
  • Ha a weboldalon folyamatosan új tartalmakkal jelentkeztek, emellett TikTok-on, Instán és az összes létező platformon kommunikáltok, az csak szétaprózza az energiákat, vagy ezek tudják egymást erősíteni, támogatni?
     

Ezekre a kérdésekre nincs általános jó válasz. A mai netalapú világban elengedhetetlen, hogy a saját válaszotokat megtaláljátok, mert ezen múlhat a vállalat sikere. Gondold át, hogy mennyire tudatosan építkezik a céged, mi az a téma/csatorna/eszköz, amit elhanyagoltatok, miben lehetne még fejlődni. 

Belülről ezeket néha nehéz jól megítélni, mert nagyon benne vagytok a sűrűjében és gyakran a megszokásban is. Jól jöhet néhány szakértői szempár, akik segítenek kitakarítani a marketing eszköztáratokat, és friss szemmel, naprakész tudással, profi megoldásokkal a VALÓDI céljaitokra figyelve adnak új lendületet a cégnek. 

Keressetek minket bizalommal: jövünk, takarítunk, lendítünk! :)
 

Raccoon Lab - Minden jog fenntartva 2014 - 2024