Uborkaszezon? Legyen inkább sikeralapozó szezon!

Mivel telik a cégedben a december és a január? 

 

Olyan iparágban dolgozol, ahol a karácsony a főszezon? Az utolsó pillanatig csúcsra volt járatva a Jézuska-gépezet, mert a termékedet vagy szolgáltatásodat karácsonyra veszik az emberek? Vagy karácsonytól függetlenül is hatalmas volt az év végi hajtás? 

Bárhogy is, a cégek jó része az év utolsó heteiben általában megszakad a munkában. A másik része már december elején kitette a ZÁRVA táblát, elengedte az évet, az ünnepek alatt és után kipiheni a fáradalmakat. 

Az pedig közös bennük, hogy legtöbben a januárt, sőt akár a februárt is uborkaszezonnak címkézik.

Vajon mikor szakítanak időt a következő év megtervezésére? 

  • Decemberben ugye nem, mert vagy összeroskadnak a munka alatt, vagy már pihennek. 

  • Januárban nem, mert akkor még téli álmot alszik a világ.

  • Februárban már éledezik a biznisz, talán már látszik az év, de akkor meg már el kell kezdeni újra az operatív ügyeket, így megint nem sikerül leülni tervezni.

Tehát jó lenne kitalálni, mit szeretnének csinálni 2022-ben, de egy darabig még korai, aztán hirtelen késő…. simán lehet, hogy tervezés nélkül csak úgy bezuhannak a következő évbe.

Most a covid helyzet látszólag még meg is támogatja ezt: úgyis kiszámíthatatlan a világ, minek tervezzünk, sose lehet tudni, mikor kell bezárni, mikor mi történik.

 

De PONT EZÉRT kell a tervezés!

Azért, hogy meglegyenek a céljaink, és legyen tiszta a fejünkben, hogy azokhoz milyen mérföldkövek vezetnek... Legfeljebb ez ezekhez vezető lépéseket korrigálni kell időközben, de tudnunk kell, merre tartunk!  

A “sose lehet tudni” esetekre készítsünk B-tervet, hiszen valóban kiszámíthatatlan most az élet, de az ne azt jelentse, hogy csak sodródunk! 

Tehát legyen meg arra is az elképzelésünk, mi lesz, ha újra be kell zárni, netán már soha nem fogjuk tudni ugyanúgy folytatni a munkát, mint a járvány előtt.

Vagy ha nemcsak a covidra gondolunk: Mi lesz, ha az egyetlen partnerünk, az egyetlen termékfejlesztőnk, az egyetlen IT-rendszerünk, az egyetlen marketingcsatornánk holnaptól bármi miatt nincs többé? Muszáj akkor is működni valahogy, ezek ne érjenek minket meglepetésként!

 

Mit is értünk itt tervezés alatt? 

Célokat és mérföldköveket, majd ezek lebontását az ide vezető lépésekre legalább az alábbi területeken:

  • “Core” szakmai témák stratégiai szinten: termékfejlesztés, új szakmai ismeretek megszerzése, új üzletág létrehozása, stratégiai partnerségek stb.

  • Támogató területek: fontosabb HR-, logisztikai, pénzügyi, jogi stb. kérdések

  • Operatív szint: folyamatfejlesztés, munkamegosztás egymás között, alvállalkozókkal való munka hatékonysága stb.

  • Marketingkommunikáció: hogyan érjük el a vevőinket - stratégiai és napi szinten egyaránt: kiket és mivel akarunk megszólítani, hol legyünk jelen, hogyan hirdessünk, hogyan érjük el, hogy újra vásároljanak a vevőink stb.

Ezeket a következő egy évre szinte kötelező átgondolni és leírni - legalább az első hónapokat egészen részletesen, hogy ne vigyen el minket év elején rögtön a napi munka, és ez a tervezés ne csak a fióknak szóljon. A részletes kibontásnak az is az előnye, hogy gyorsan kiderül, ha irreális célokat tűztünk ki.

A tervben az is legyen benne, hogy mikor folytatódik a tervezés:) Negyedévente, félévente jöhet újra az a fázis, amikor már látjuk, mi hogyan teljesült és lebontjuk a következő időszakot is konkrét tevékenységekre.

Az igazán profik csinálnak egy néhány évre szóló kitekintést is: ezzel nemcsak világosabbá válik, hogy merre tartanak, hanem a motivációt is nagyon jól meg tudja erősíteni, ha látjuk, hogy 3 év múlva mit szeretnénk elérni.

 

A kitekintéshez remek ellenőrző kérdés lehet magunknak a következő: 

“Miért fontos nekünk, hogy elérjük ezt és ezt a célt?” 

Ha erre úgy tudunk válaszolni, ami összecseng a víziónkkal emberként és cégként is, és kellően lelkesítő, az azt jelenti, hogy jó úton vagyunk :)

Hogyan függnek össze a fentiek a kreatív ügynökségi munkával? Hát, tudnánk mesélni, hogy hány ügyfelünk lepődött már meg azon, hogy hirtelen karácsony lett, vagy “hoppá, pénteken lesz a cég 10. szülinapja!” :) 

De az is jó példa, hogy egy cég kitalálja, hogy külföldre szeretnének terjeszkedni, de elfeledkeztek arról, hogy ehhez mennyi minden kell. Például a webáruházuk minden tartalma csak magyar nyelvű, és ők csak forintban tudnak elszámolni… vagy például olyan, külföldiek számára rettenetesen bonyolultan hangzó márkanevük van, amivel kinti piacra lépni marketing-öngyilkosság.

Ezeket a terveket tehát nem árt előre kidolgozni, és ekkor tudunk partnerként mi is a leghatékonyabban segíteni a weboldal, arculat, kommunikáció oldaláról.

 

A Raccoon csapat is szorgalmasan tervezi a következő 1-3 évét, sok nagy változással és nagy megújulással, hiszen még nagyon sokáig szeretnénk magas színvonalon és ugyanilyen lelkesen támogatni Titeket a vállalkozásotok sikerében!

 

Raccoon Lab - Minden jog fenntartva 2014 - 2022

KOSÁR

FIZETENDŐ

Rendelés értéke

0