Van még létjogosultsága a nyomtatott reklámoknak?

Abban minden szakember egyetért, hogy manapság sokkal nehezebb kellő hatást elérni egy reklámmal mint korábban. Ez egyaránt igaz a nyomtatott és az online hirdetésekre is. Egy tanulmány már évekkel ezelőtt megállapította, hogy létezik az úgynevezett bannervakság, amely az internetet böngészőknél figyelhető meg. A cikket olvasó vagy értékes tartalmat néző látogatók egyszerűen átsiklanak minden olyan formán, ami téglalapra hasonlít (elsősorban a standard banner méreteket hagyjuk figyelmen kívül). Ezzel az agyunk próbálja a nem fontos részeteket elrejteni előlünk és egyszerűen átnézni a reklám jellegű tartalmakon.

Bár ez a felhasználóknak megkönnyíti a böngészést és az érdemi részre való koncentrációt, a hirdetőknek annyira már nem jó hír, mind ahogyan az sem, hogy egyre többen használnak AdBlock nevű vagy más hasonló alkalmazást, amivel a webes reklámokat tilthatják. Ezek a reklám blokkolók képesek a digitális tartalmakból kiszűrni a reklámokat, így zavartalanná téve a böngészést, a videó nézést vagy a cikk olvasást. A háború vesztesei egyelőre a reklámot közzétevő szolgáltatók és a hirdető cégek. Azonban számukra is létezik még lehetőség a hirdetésre!

 

NEM CSAK AZ INTERNETEN HIRDETHETÜNK!

 

Bár sokan temetik az offline, nyomtatott reklámokat, a statisztikai adatok azt bizonyítják még mindig hatékonyak, ha jól alkalmazzuk őket. Nem mindegy ugyanis hogy mit hogyan és hol hirdetünk. Noha az interneten egyre több az elrejtett és észrevétlen reklám, azért a különböző marketing módszerek segítenek, hogy a megfelelő célközönséghez eljuthasson a hirdetésünk. Ugyanez a helyzet a nyomtatott reklámokkal is. Ha tudjuk kiket szeretnénk megszólítani, akkor tudjuk azt is, hogy hogyan és hol kell a hirdetésünket megjelenítenünk.

Ma már szerencsére nagyon sok napilap, hetilap, magazin és szóróanyag kínál nyomtatott hirdetési megjelenési lehetőséget, így bőven van lehetőségünk válogatni a megannyi reklámhely közül. Ha hatékonyak szeretnénk lenni, akkor mindig a célközönségünkhöz szóljunk. Kisebb városi cégeknek érdemes helyi lapban hirdetni, még webáruházak akár országos újságokban is megjelenhetnek. A különböző tematikus magazinok pedig az adott célközönségnek szánt termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos vállalkozásoknak nyújtanak megfelelő hirdetési felületet. Szerencsére ma már minden cég megtalálja a saját vállalkozásához tökéletesen passzoló tematikus nyomtatott magazint vagy újságot, hogy megfelelő hatékonyságot érhessen el a nyomtatott hirdetések által.

Minden jog fenntartva 2014 - 2020