Weboldal, hirdetések, arculat, SEO, grafikai munkák… biztosan mindegyikből van LEGJOBB szakember. Érdemes őket egyesével levadászni? Megmutatjuk, miért járhatsz jobban, ha ehelyett egyetlen csapattal dolgozol, akik ezeket a feladatokat össze is hangolják, hogy színvonalas, költséghatékony és egységes eredményt kapj, fejfájást viszont ne.
Egy vállalkozás élete döntések végtelen sorozata. Még hangsúlyosabban igaz ez, amikor egy cég éppen elindul, átalakul, bővül, új piacra lép.
Az ilyenkor szükséges döntések között fontos szerepet kapnak a marketinghez kapcsolódó kérdések: hogyan kommunikáljuk online és offline a változást, milyen arculat felel meg leginkább a cég új profiljának / méretének / stratégiájának, mi történjen a weboldallal stb. Ez számos különálló, de tartalmilag egymáshoz erősen kapcsolódó ötletelést és döntést jelent, ami jelentős erőforrásokat igényel a cégtől és azoktól a külső szakértő partnerektől, akik ezekben a témákban támogatják.
Sokszor hallhatjuk azt a mondást, hogy aki mindenhez ért, az semmihez sem ért igazán. Erre az egyik gyakori példa a háziorvosokról szól, akik abban hasznos segítséget adnak, hogy pontosabban meghatározható legyen, hol van a baj, de a pontos diagnózist nem ők állítják fel, és sem a vakbélműtétünket, sem a gyökérkezelésünket, sem a hormonháztartásunk helyrebillentését nem ők fogják elvégezni, hanem az ezekre specializálódott szakorvosok.
Hasonló véleményt akár a marketinges témákról is alkothatna az olvasó, hiszen az arculattervezés, grafikai tervezés, webfejlesztés is önálló szakmák. Így logikusnak tűnhet, hogy ha ezek valamelyikében a legjobb eredményt szeretné kapni, akkor egy kifejezetten arra szakosodott céget érdemes megbíznia.
Egy nagy különbséget azonban érdemes szem előtt tartani: Míg a fogászati kezelésünk és a vakbélműtétünk között általában viszonylag csekély összefüggés szokott lenni, addig a felsorolt, üzletfejlesztéshez szükséges tevékenységek optimális esetben szervesen összekapcsolódnak, egymást erősítik.
A gondosan kiválasztott, egyesével megbízott szakértők vélhetően a saját témájukban világbajnok eredményterméket szállítanak le, ezt általában referenciamunkák egész sora tanúsítja... így a minőség miatt valószínűleg nem kell aggódnunk.
Alternatívaként azonban ma már olyan kisebb, innovatív, komplex szolgáltatást nyújtó kreatív ügynökségekre is bízhatja a munkát, akik szintén remek szakértőkkel, magas színvonalon dolgoznak és emellett további elvitathatatlan előnyökkel jár a velük való közös munka.
Miért érdemes egyetlen partnert felkérni, hogy a teljes marketing palettát kézben tartsa?
Több szempontból is hatalmas tehertől szabadít meg Téged az a kreatív ügynökség, aki a különböző, marketinghez kapcsolódó tevékenységeket összehangoltan, hosszú távú stratégiai partnerként, egységesen jó minőségben látja el.
A legszembetűnőbb előny az ügyfél részéről szükséges erőforrásigény. Általában pénzben és időben is jól érzékelhető, mennyi plusz megbeszélést lehet megspórolni az egykapus kommunikációval: nem kell külön a webfejlesztővel, a Facebook-profilunk és hirdetéseink karbantartójával, a grafikussal egyeztetni azokat a stratégiai üzeneteket, feladatokat, stíluselemeket, amelyek tisztázása valamennyi feladathoz ugyanúgy szükséges.
A projektek indulásakor és a munka során is sokkal egyszerűbb az információáramlás: a különböző feladatok felelősei egymással is folyamatosan kapcsolatban vannak, és veled is rendszeresen egyeztet a kapcsolattartód, így különböző partnerek megbízásához képest az időszükséglet és a költségek is jóval barátságosabban alakulnak.
A fent említett folyamatos belső egyeztetések további előnye, hogy egységes lesz a végeredmény. Minden arculati és kommunikációs elem ugyanazt a stílust képviseli, nem fog szétesni a céged kommunikációja, minden megjelenésed profi és átgondolt marketingstratégiát tükröz.
Az egyes (al)projektek ráadásul egymást erősítik - itt tényleg érvényesül a szinergia, miszerint az összehangolt csapatmunka eredménye jóval nagyobb értéket ad, mint amennyit az egyes külön-külön megrendelt szolgáltatások érnek.
Ha mindehhez a hosszú távú partnerség előnyei is társulnak, akkor a cég vízióját, misszióját, stratégiáját következetesen és hatékonyan támogathatja ez az együttműködés. Egy jó ügynökséggel fel sem merülhet a futószalagos tömegtermelés érzete, ahol Te csak egy ügyfélazonosító vagy a szolgáltató sok projektje között, és szó sem esik a hosszú távú szemléletről.
Szintén fontos szempont a nyugalmad érdekében a felelősség kérdése. Ha valami nem stimmel a Facebook hirdetésekkel vagy nem működik a chatfunkció a weboldalon, nem árt, ha egyértelmű, hogy melyik megbízott partnerre tartozik a kérdés. Ha többen is vannak, akkor a feladatok egymásra épülése és kölcsönhatásai miatt sokszor Sherlock-i képességek kellenek a nyomozáshoz, a szolgáltatók pedig rosszabb esetben csak aktív egymásra mutogatással járulnak hozzá ehhez.
Mennyivel egyszerűbb egyetlen csapatnak jelezni a problémát vagy igényt és hátradőlni azzal a tudattal, hogy biztosan megoldódik a dolog!
Érdemes meglesni, hogy a kiszemelt szolgáltató milyen munkamódszerrel dolgozik - erről már a legelső találkozás is sokat elárul.
Többféle munkakultúrával is el lehet érni ugyanazt a kiváló eredményt, mi a profi projektszemléletben és a folyamatos kapcsolattartásban hiszünk. Minden munkát és azok részegységeit is projektmenedzsment alapon kezeljük, amiben nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a végfelhasználó igényeit minden lépésnél magyarról magyarra fordítsuk a programozó és/vagy grafikus felé, és fordítva.
Biztos lehetsz benne, hogy minden mérföldkő elérése olyan szakember felelőssége, aki pontosan érti a megrendelői igényeket, látja a kapcsolódást a többi marketingtevékenységhez és képes az ügyfél szemével látni a projektet.
Végezetül útjára engedjük az olvasót egy gondolatkísérlettel: Minden feladathoz a piac legjobbjának felkérése ahhoz hasonlít, amikor egy elit focicsapat bevásárol az aktuális legmenőbb játékosokból. Kétség sem fér hozzá, hogy zseniális focisták, de vajon belőlük lesz-e a legjobb csapat? Ha a menedzserek és edzők a csapat összteljesítményét figyelik, akkor nem biztos, hogy ugyanígy válogatják össze a neveket… rugalmasabban kalkulálhatnak az erőforrásokkal, képességekkel. Az eredmény költséghatékonyabb, mégis jobb minőségű lesz.
Ha Te is szeretnél ezekben a nehéz időkben is labdába rúgni a piacodon, kérd egy megbízható, kreatív szakértői csapat támogatását (véletlenül épp tudunk is egyet ajánlani ;)), akik segítenek betartani a Liverpool vezetőedzője tanácsát a marketingben is: “Igyekezzünk végig irányítani a meccset, és ne hagyjuk, hogy az csak úgy megtörténjen velünk!”