Egységben az erő – miért érdemes egyetlen szolgáltatóra bízni a marketingünket?

Egy vállalkozás élete döntések végtelen sorozata. Még hangsúlyosabban igaz ez, amikor egy cég éppen elindul, átalakul, bővül, új piacra lép. Az ilyenkor szükséges döntések között fontos szerepet kapnak a marketinghez kapcsolódó kérdések: hogyan kommunikáljuk online és offline a változást, milyen arculat felel meg leginkább a cég új profiljának / méretének / stratégiájának, mi történjen a weboldallal stb. Ez számos különálló, de tartalmilag egymáshoz erősen kapcsolódó ötletelést és döntést jelent, ami jelentős erőforrásokat igényel a cégtől és azoktól a külső szakértő partnerektől, akik ezekben a témákban támogatják.

Sokszor hallhatjuk azt a mondást, hogy aki mindenhez ért, az semmihez sem ért igazán. Erre az egyik gyakori példa a háziorvosokról szól, akik abban hasznos segítséget adnak, hogy pontosabban meghatározható legyen, mi a baj, de sem a vakbélműtétünket, sem a gyökérkezelésünket, sem a hormonháztartásunk helyrebillentését nem ők fogják elvégezni, hanem az ezekre specializálódott szakorvosok.
 
Hasonló véleményt akár a marketinges témákról is alkothatna az olvasó, hiszen az arculattervezés, grafikai tervezés, webfejlesztés is önálló szakmák, így logikusnak tűnhet, hogy ha ezek valamelyikében a legjobb eredményt szeretné kapni, akkor egy kifejezetten arra szakosodott céget érdemes megbíznia.
Egy nagy különbséget azonban érdemes szem előtt tartani: Míg a fogászati kezelésünk és a vakbélműtétünk között általában viszonylag csekély összefüggés szokott lenni, addig a felsorolt, üzletfejlesztéshez szükséges tevékenységek optimális esetben szervesen összekapcsolódnak, egymást erősítik.

A gondosan kiválasztott, egyesével megbízott szakértők vélhetően a saját témájukban világbajnok eredményterméket szállítanak le, ezt általában referenciamunkák egész sora tanúsítja... így a minőség miatt valószínűleg nem kell aggódnunk. 

Alternatívaként azonban ma már olyan kisebb, innovatív, komplex szolgáltatást nyújtó kreatív ügynökségekre is bízhatja a munkát, akik szintén remek szakértőkkel, magas színvonalon dolgoznak és emellett további elvitathatatlan előnyökkel jár a velük való közös munka. 

Miért érdemes egyetlen partnert felkérni, hogy a teljes marketing palettát kézben tartsa?

Több szempontból is hatalmas tehertől szabadítja meg Önt az a kreatív ügynökség, aki a különböző, marketinghez kapcsolódó tevékenységeket összehangoltan, hosszú távú stratégiai partnerként, egységesen jó minőségben látja el. 

A legszembetűnőbb előny az ügyfél részéről szükséges erőforrásigény. Általában pénzben és időben is jól érzékelhető, mennyi plusz megbeszélést lehet megspórolni az egykapus kommunikációval: nem kell külön a webfejlesztővel, a facebook-profilunk és hirdetéseink karbantartójával, a grafikussal egyeztetni azokat a stratégiai üzeneteket, feladatokat, stíluselemeket, amelyek tisztázása valamennyi feladathoz ugyanúgy szükséges. A projektek indulásakor és a munka során is sokkal egyszerűbb az információáramlás: a különböző feladatok felelősei egymással is folyamatosan kapcsolatban vannak, és Önnel is rendszeresen egyeztet a kapcsolattartója, így különböző partnerek megbízásához képest az időszükséglet és a költségek is jóval barátságosabban alakulnak.

A fent említett folyamatos belső egyeztetések további előnye, hogy egységes lesz a végeredmény. Minden arculati és kommunikációs elem ugyanazt a stílust képviseli, nem fog szétesni az Ön cégének kommunikációja, minden megjelenése profi és átgondolt marketingstratégiát tükröz. Az egyes (al)projektek ráadásul egymást erősítik - itt tényleg érvényesül a szinergia, miszerint az összehangolt csapatmunka eredménye jóval nagyobb értéket ad, mint amennyit az egyes külön-külön megrendelt szolgáltatások érnek.

Ha mindehhez a hosszú távú partnerség előnyei is társulnak, akkor a cég vízióját, misszióját, stratégiáját következetesen és hatékonyan támogathatja ez az együttműködés. Egy jó ügynökséggel fel sem merülhet a futószalagos tömegtermelés érzete, ahol Ön csak egy ügyfélazonosító a szolgáltató sok projektje között és szó sem esik a hosszú távú szemléletről.

Szintén fontos szempont az Ön nyugalma érdekében a felelősség kérdése. Ha valami nem stimmel a facebook hirdetésekkel vagy nem működik a chatfunkció a weboldalon, nem árt, ha egyértelmű, hogy melyik megbízott partnerre tartozik a kérdés. Ha többen is vannak, akkor a feladatok egymásra épülése és kölcsönhatásai miatt sokszor Sherlock-i képességek kellenek a nyomozáshoz, a szolgáltatók pedig rosszabb esetben csak aktív egymásra mutogatással járulnak hozzá ehhez. Mennyivel egyszerűbb egyetlen csapatnak jelezni a problémát vagy igényt és hátradőlni azzal a tudattal, hogy biztosan megoldódik a dolog!

Érdemes meglesni, hogy a kiszemelt szolgáltató milyen munkamódszerrel dolgozik - erről már a legelső találkozás is sokat elárul. Többféle munkakultúrával is el lehet érni ugyanazt a kiváló eredményt, mi a profi projektszemléletben és a folyamatos kapcsolattartásban hiszünk. Minden munkát és azok részegységeit is projektmenedzsment alapon kezeljük, amiben  nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a végfelhasználó igényeit minden lépésnél magyarról magyarra fordítsuk a programozó és/vagy grafikus felé, és fordítva. Ön biztos lehet benne, hogy minden mérföldkő elérése olyan szakember felelőssége, aki pontosan érti a megrendelői igényeket, látja a kapcsolódást a többi marketingtevékenységhez és képes az ügyfél szemével látni a projektet. 

Végezetül útjára engedjük az olvasót egy gondolatkísérlettel: Minden feladathoz a piac legjobbjának felkérése ahhoz hasonlít, amikor egy elit focicsapat bevásárol az aktuális legmenőbb játékosokból. Kétség sem fér hozzá, hogy zseniális focisták, de vajon belőlük lesz-e a legjobb csapat? Ha a menedzserek és edzők a csapat összteljesítményét figyelik, akkor nem biztos, hogy ugyanígy válogatják össze a neveket… rugalmasabban kalkulálhatnak az erőforrásokkal, képességekkel. Az eredmény költséghatékonyabb, mégis jobb minőségű lesz.

Ha Ön is szeretne ezekben a nehéz időkben is labdába rúgni a piacán, kérje egy megbízható, kreatív szakértői csapat támogatását (véletlenül épp tudunk is egyet ajánlani ;)), akik segítenek betartani a Liverpool vezetőedzője tanácsát a marketingben is: “Igyekezzünk végig irányítani a meccset, és ne hagyjuk, hogy az csak úgy megtörténjen velünk!”

Raccoon Lab - Minden jog fenntartva 2014 - 2021