Hogyan hozzunk össze egy verhetetlen sikercsapatot?

Előző cikkünkben arról írtunk, hogy mire érdemes figyelni egy kreatív ügynökség vagy hasonló szolgáltató kiválasztásakor ahhoz, hogy a Megbízó elkerülje a csalódást:
Vannak Árulkodó Jelek, amikből már a szerződéskötés előtt megjósolható, hogy milyen minőségű munkára lehet számítani a megbízott részéről.

A kép azonban akkor lesz teljes, ha a másik oldalról is beszélünk.

Bár magától értetődik, mégis gyakran elsikkad ez a gondolat, ezért fontos leszögeznünk: 

A gördülékeny és eredményes együttműködés nem a szolgáltató egyedüli felelőssége!

Akkor lesz sikeres a közös munka és utána akkor szolgálja az ügyfelet hosszú távon, ha ő is megfelelő hozzáállással és felkészültséggel kezd bele a projektbe.

Megfelelő hozzáállás alatt mindenek előtt a korrektséget, bizalmat és nyitottságot értjük. Mi mindhármat megadjuk az ügyfeleinknek, és ugyanezt várjuk el tőlük.

A teljesség igénye nélkül, ilyen dolgokra gondolunk: 

  • Például a partnerünk megtisztel minket azzal, hogy ha a szerződéskötés előtt vagy már az éles munka során valami közbejön, ami az ütemezést befolyásolja, azt haladéktalanul jelzi. Ekkor mi igyekszünk gyorsan kezelni a helyzetet, hogy még időben át tudjuk szervezni az erre a munkára szánt kapacitásainkat.

    Persze ez az illető ügyfél érdeke is, mert ha pl. neki bármilyen okból egy hónap csúszás jön közbe, akkor ha nem jelzi időben, akkor nekünk egy hónappal később valószínűleg nem fog beleférni az a munka a már betervezett többi projektünk mellé.
     
  • Ha netán valami nem tetszene a megbízónknak, akkor arról mielőbb tudomást kell szereznünk ahhoz, hogy ezt orvosolhassuk. Mi transzparensen kommunikálunk, és az ügyfelünk érdeke, hogy ő is így tegyen. Senki nem járna jól, ha a legvégén kellene találgatnunk az ügyfél szomorkás vagy dühös arckifejezéséből, hogy vajon miben nem találtuk el az ízlését.
     
  • Ha a megrendelőnek van egy elképzelése, hogy mit szeretne, de a tudásunk és tapasztalatunk alapján meg vagyunk győződve arról, hogy azt másképpen, jobban, hatékonyabban is meg lehet valósítani, akkor a mi szakmai lelkiismeretünk azt diktálja, hogy kutya kötelességünk ezt jelezni neki. 

    Amikor ezt ő nyitottan fogadja, abból egy szuper gyümölcsöző brainstorming születik, aminek a végeredményével biztosan elégedett lesz. Ha viszont rugalmatlan, ellenálló hozzáállást tapasztalunk, akkor abból hiányérzet, kihasználatlan lehetőségek, esetleg a szükségesnél drágább vagy bonyolultabb megoldások keletkezhetnek.


A hozzáálláshoz kapcsolódik a közös munka során a felelősségvállalás és a befektetett energia is:

Az ügynökség megvalósítja a megrendelő kéréseit, de csak akkor, ha a megrendelő meg tudja azokat fogalmazni. Márpedig ehhez kell egy kis munka az ő részéről is.

Először is nagyon fontos, hogy az ügyfél pontosan meg tudja mondani, hogy mi a célja a kommunikációjával összességében is és egy adott pillanatban is - ez már a szakmai felkészültséggel is összefügg, de úgy látjuk, hogy főleg hozzáállás kérdése: egyáltalán van-e igénye arra, hogy ne csak egyik napról a másikra gondolkozzon, hanem hosszú távon

Tehát mi is a cél? Márkaismertséget szeretne növelni? Címlistát építeni? Direkt bevételnövelésre használna egy kampányt? A weboldalára szeretne terelni minél több látogatót? Egy-egy konkrét kampánynak meg tudja határozni az elvárt eredményét? Ennek mindig tudatosnak kell lennie, hiszen a fentiek alapján más-más tevékenységekre és funkciókra van szükség.

Ehhez meg kell lennie annak a motivációnak, hogy igazán jól akarja vinni az ügyfél a vállalkozását, a marketingjét. Hajlandónak és képesnek kell lennie, hogy átgondolja a jövőképét, a lehetőségeit, és ne tolja át ennek felelősségét a megbízott szolgáltatóra azzal, hogy “nekem csak egy jó weboldal, egy szép arculat kell és olyan kommunikáció, amitől jók lesznek az eladásaim”. 

Az, hogy milyen a “jó” weboldal, a “szép” arculat és a megfelelő kommunikáció, rengeteg olyan, részben szubjektív tényezőn múlik, amiről az ügyfélnek kell döntenie. Így nélküle mi nem tudunk és nem is szeretnénk dolgozni.

Részünkről szuperül bevált az a munkamódszer és hozzáállás, amivel az ügyfeleinket folyamatosan bevonjuk, tájékoztatjuk, megkérdezzük az egyes lépések kapcsán.

És mit értünk felkészültség alatt?

Azt, hogy a megbízónk a szükséges szakmai információk birtokában van ahhoz, hogy egymást jól megértve, gördülékenyen tudjunk dolgozni.

Az ő részéről legalább az alapvető fogalmak és összefüggések ismeretére mindenképp szükség van.

Mi úgy szoktunk fogalmazni, hogy “minimum büfészinten képben van” az online kommunikációval kapcsolatban. Ez nem azt jelenti, hogy marketingszakértőnek kell lennie, ezt senki nem várhatja el. Teljesen másik szakmáról beszélünk, viszont a konverzióról, a SEO-ról, a közösségi médiás hirdetések működéséről stb. mégis muszáj némi alapismerettel rendelkeznie, különben sok ponton akadhat el a közös munkánk. Bizonyos dolgokról nem fogja érteni, hogy miért van rá szükség, vagy egyéb félreértések adódhatnak, amit az ügyfél esetleg csak sokára ismer fel.

 

A hiányzó láncszem...

Mi van akkor, ha valaki szeretne egy szuper weboldalt, arculatot, profi online kommunikációt, de cseppet sem konyít a fentiekhez

Mindenki nyugodjon le, semmi sincs veszve!

A Raccoon Lab ebben az esetben is készségesen áll az ügyfél rendelkezésére, és segít abban, hogy ez a belépő szintű tudás összeálljon. A közös munka megkezdése előtt konzultációk illetve rövid tréning keretében átadjuk a partnerünknek azokat az információkat, amelyek birtokában már valóban egyenrangú partnerként sikeresen tudunk együtt dolgozni a weboldalkészítés, arculattervezés és az online kommunikáció megtervezése során. 

Jelenleg azon dolgozunk, hogy ennek az előzetes tudásátadásnak a módját tökéletesítsük, hogy az ügyfeleink a leghatékonyabban tudjanak fejlődni. Erről a későbbiekben beszámolunk Nektek, figyeljétek a közösségi oldalainkat

Akik hozzánk fordulnak és megvan bennük a motiváció, hogy valami kiválót alkossunk együtt, azok biztosak lehetnek benne, hogy jó kezekben vannak: Minőségi eredménytermékre és olyan hozzáállásra számíthatnak, amitől nemcsak egy futószalagos sokadik ügyfélnek érzik magukat, hanem megbecsült partnernek.

Raccoon Lab - Minden jog fenntartva 2014 - 2022

KOSÁR

FIZETENDŐ

Rendelés értéke

0